Sedentarismul

Lipsa mişcării afectează în primul rând aparatul locomotor, scade tonusul muscular favorizand accelerarea procedului artrozic, creste riscul de obezitate cu cosecinte nefaste asupra articulatiilor.

În general, sedentarismul afectează întregul organism având consecinţe precum: afectarea inimii prin creşterea colesterolului, atrofiere musculară, tulburări cardiace, lipsa oxigenului în ţesuturi, celule şi organe sau chiar tulburări ale metabolismului celular.

Pentru a evita toate aceste neplăceri ale sedentarismului care se pot transforma chiar în afecţiuni grave, se recomandă cât mai multă mişcare. Atentie nu incepeti imediat sa faceti sport deoarece muschii sunt atrofiati iar articulatiile nu sunt suficient de protejate de muschi.
Se recomanda gimnastica medicala care cuprinde o serie de exercitii care cresc tonusul muscular fara sa afecteze articulatiile.

Pe langa acest program de gimnastica medicala, se recomanda o alimentaţie echilibrată şi un consum optim de lichide, legume şi fructe.
Deasemenea se recomanda min 30 de min de mers (nu alergare deoarece socurile se rasfrang la nivelul coloanei lombare) de cel putin 3 ori pe saptamana.
Dupa aroximativ 3 luni de gimnastica medicala puteti incepe alergari usoare cu incaltaminte cu talpa moale iar alergarea se face pe o suprafata moale (pamant, zgura) se va evita pe cat posibil suprafata de ciment.
Deasemenea dupa min 3 luni de gimnastica medicala puteti incepe un progam de aerobic la sala, nu uitati sa va consultati cu kinetoterapeutul in aceasta privinta.