Suprasolicitarea fizica

Pentru a evita leziunile provocate de suprasolicitarea fizica, incepeti treptat un program de gimnastica medicala. Trebuie insa sa aveti grija. la inceperea unui program de gimnastica exista riscul aparitiei unor leziuni atat in corpul muscular producand intinderi sau rupturi musculare cat si la locul de insertie al muschiului pe os prin tendon. Aceasta leziune apare din cauza diferentei de forta care actioneaza asupra muschiului si capacitatea muschiului de adaptare la efort.

Este esential asadar ca miscarile de gimnastica sa fie executate lent si sa nu provoace durere. In cazul aparitiei durerii in timpul unui exercitiu incetati imediat efortul pentru a preveni aceste leziuni(tendinite sau bursite) caci recuperarea dupa aceste lexzuni necesita timp mai indelungat. Pentru a reduce durere si/sau umflatura alaturi de repaos si de administrarea unui anti-inflamator, poate fi utilizata si o punga cu gheata pentru masa zona afectata. Efortul fizic aplicat tendoanelor trebuie sa fie gradat de la starea de semi-repaos la starea de solicitare maxima.
Alaturi de exercitiile de streching (intindere) folosite pentru incalzire, se recomanda si o abordare progresiva a programului de gimnastica. Leziunile datorate suprasolicitarii fizice sunt deobicei rezultatul unor activitati caracterizate de "prea mult, prea repede, prea greu". Supra-antrenamentul are un efect neplacut asupra starii fizice: senzatie de apuizare, voma sau nervozitate.
Urmand aceste sfaturi puteti evita leziunile provocate de suprasolicitarea fizica.